Název:
Vnímané archetypy značek týmů Formule 1
Překlad názvu:
Perceived Formula 1 teams' brand archetypes
Autoři:
Martinec, Jan ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vnímané archetypy značek týmů Formule 1 Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jakým archetypům řadí fanoušci formule 1 v Česku a na Slovensku všech 10 týmů ročníku 2021. Metody: Stěžejní součástí bakalářské práce byl marketingový výzkum vnímání značek týmů Mistrovství světa vozů formule 1 ročníku 2021, při kterém bylo použito elektronické dotazování. Teoretická část vychází zejména z analýzy dostupné literatury o teorii archetypů a formule 1. V analytické části této práce bylo využito projektivních technik, konkrétně metody vizualizace a personifikace. Výsledky: Týmy, které jsou v současné formuli 1 úspěšné, kombinují archetyp Hrdiny s druhým výrazným archetypem. Ostatní týmy s výjimkou Haasu mají pouze mírně výrazný archetyp nebo vyrovnaný poměr několika archetypů zároveň. Klíčová slova: motorsport, branding, fanoušciTitle: Brand archetypes perception of Formula One teams Objectives: Main aim of this thesis is to find out which Formula One teams brand archetypes are perceived by Formula One fans of Czechia and Slovakia. Methods: During research of teams' brand archetypes of 2021 Formula One World Championship was used electronic questionnaire. The theoretical part is based on the analysis of literature focused on brand archetypes and Formula One. Descriptive analysis used projective techniques, specifically visualization and personification. Results: Present successful Formula One teams combine Hero archetype with second significant archetype. Other teams' archetypes with exemption of Haas have only tiny advantage or balanced ratio of archetypes. Keywords: motorsport, branding, fans
Klíčová slova:
branding; fanoušci; motorsport; branding; fans; motorsport