Název:
Změny v časopisech pro dospívající po roce 1989
Překlad názvu:
Changes in teenage magazines after 1989
Autoři:
Dražilová, Veronika ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce "Změny v časopisech pro dospívající po roce 1989" je prezentovat hlavní témata a metody sdělení dospívajícím čtenářům časopisů, jak se měnila v průběhu doby. Problematika médií v negativní i pozitivní formě je prezentována vlivem na socializaci, v klíčovém období v životě každého jedince. V úvodní části jsou představeny hlavní teorie vlivu, funkcí, nutné výchovy dětí a mládeže v oblasti médií a je stručně popsán porevoluční vývoj české mediální scény. Analýza se zabývá rozborem dvou nejčtenějších periodik pro mládež v období 1989 a následně v roce 2007. Mým záměrem je pomocí analýzy komunikačních prostředků a tematického rozkrytí textu identifikovat hlavní témata a prezentovaný svět, které média předkládají svým čtenářům. Děti a dospívající nejsou jen pasivní příjemci vlivu médií, dokáží média aktivně využívat a vybírat si obsahy, které je zajímají, přesto má pro ně prezentovaný svět a předkládané vzory chování svůj význam a dopad.The intent of thesis "Changes in teenage magazines after 1989" is to present main themes and communication methods pointed to teenage magazine readers, as they were changed during the time. Questions about media in negative or positive forms are presented by the influence on socialization, the key period in every person's life. In introducing part are discussed basic theories about influence, functions and necessary education of children and teenagers in domain of media and there is a brief description of progress in Czech media scene. Second part of the thesis contains analysis which deals with two most widely read teenage magazines in 1989 and in 2007. My purpose is by analyzing communication methods and finding main themes in text to identify main subjects and presented world, which media bring forward to readers. Children and teenagers are not only passive recipients of media influence; they can make active use of media and choose interesting contents, nevertheless the presented world and offered examples of behavior are important and they influence them a lot.