Original title:
Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách
Translated title:
Analysis of the results of educational projects focused on pupils' value attitudes in high schools
Authors:
Kolsky, Daniel ; Veteška, Jaroslav (advisor) ; Liška, Roman (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce Analýza výsledků vzdělávacích projektů zaměřených na hodnotové postoje žáků ve středních školách srovnává dva konkrétní vzdělávací projekty - Jeden svět na školách organizace Člověk v tísni a Příběhy našich sousedů organizace Post Bellum. V teoretické části práce představuje východiska i zdroje občanského a mediálního vzdělávání a provázání s legislativními a strategickými dokumenty v České republice a díky Mezinárodní studii občanské výchovy (ICCS) i v mezinárodním srovnání. V praktické části se práce věnuje srovnání metodologických, pedagogických i dalších aspektů vzdělávacích projektů a řeší otázky managementu a naplňování jejich cílů. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, vzdělávací projekty, hodnotové postoje, střední školy, občanská výchova, mediální gramotnostDiploma Thesis: An analysis of the results from educational projects focused on the value attitudes of secondary school pupils that compares two concrete educational projects - Jeden svět na školách by NGO People in Need and Příběhy našich sousedů Post Bellum civic society. In the theoretical part, the thesis presents sources of civic and media education and the link between legislative and strategic documents in the Czech Republic thanks to the International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) also under international comparison. In the practical part, the thesis focuses on the comparison of methodological, pedagogical, and other aspects of educational projects and solves questions regarding management and the meeting of set targets. KEYWORDS education management, educational projects, value attitudes, secondary schools, civic education, media literacy
Keywords:
civic education; education management; educational projects; media literacy; secondary schools; value attitudes; hodnotové postoje; management vzdělávání; mediální gramotnost; občanská výchova; střední školy; vzdělávací projekty
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/147103