Název:
Ověření efektivity intervenčního programu na podporu školní připravenosti
Překlad názvu:
The effectivity verification of the interventionist program for the school readiness
Autoři:
Veverková, Kristýna ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Obsahem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu, který byl realizován se skupinou deseti dětí, které se chystají v dubnu k zápisu do prvních tříd. Tento program byl zaměřen na rozvoj jednotlivých oblastí, a to zejména: jemné motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Intervenční program obsahoval 12 lekcí, které proběhly v dopoledních hodinách v mateřské škole. Jedné lekci jsme věnovali zhruba půl hodiny. Každá lekce obsahovala pět aktivit zaměřených na rozvoj jemné motoriky nebo grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Celý program byl namotivován Veverkou Týnkou a Krysíkem, kterého představoval vyrobený maňásek z ponožky. Všechny jednotlivé aktivity byly řádně namotivovány do lesního prostředí, kde Veverka Týnka bydlí. Cílem intervenčního programu bylo, aby se děti díky intervenčnímu programu zlepšily v jednotlivých oblastech. Pro ověření efektivity intervenčního programu, proběhl před zahájením programu vstupní diagnostika v podobě testu, který se skládal celkem z patnácti drobných úkolů. Úkoly byly zaměřené na jednotlivé oblasti a byly známkovány od 1 do 5. Tento test byl realizován taktéž v kontrolní skupině deseti dětí, které intervenční program...The content of the research part was the creation of an intervention program that was realized with a group of ten children who are about to enroll to the first grade in April. This program had focused on the development in individual areas, in particular: fine motor skills, graphomotor skills, visual perception, mathematical pre-literacy, auditory perception and spatial orientation. The intervention program included 12 lessons that took place in the in kindergarten in the morning. We tought each lesson for about half an hour. Each lesson included five activities aimed at development of fine motor skills or graphomotor skills, visual perception, mathematical pre-literacy, auditory perception and spatial orientation. The whole program was motivated by the Squirrel Týnka and Krysík, who were represented by a puppet made out of a sock. All the individual activities were set to forest environment, home of the Squirrel Týnka. Thanks to the intervention program, children were able to improve in individual areas. The test of fifteen small tasks was run before the start of the intervention program. There was an input diagnostic program used to verify the effectiveness of the intervention program. The test of fifteen small tasks was run before the start of the intervention program The tasks focused on...
Klíčová slova:
dítě předškolního věku; předčasný vstup do základní školy; příčiny odkladu školní docházky; školní připravenost; školní zralost; pre-school age child; premature attendance of the elementary school; reasons for the postponement of the school attendance; school matureness; school readiness