Original title:
Marketingová komunikace neziskové organizace Czech ski school of amputees z.ú.
Translated title:
Marketing communication of the Czech ski school of amputees non-profit organization
Authors:
Poulová, Barbora ; Voráček, Josef (advisor) ; Opelík, Daniel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace Czech ski school amputees, z. ú Cíle: Hlavním cílem diplomové práce vytvořit návrh na marketingové neziskové organizace ech ski school of amputees z.ú. nutné zjistit současný e. Poté, vnímá samotný zakladatel organizace vnímají její nezávislý odborník na marketingovou komunikaci Následně dle daných zjištění navrhnout doporučení na její V práci je použit metoda kvalitativního výzkumu za použití literatury. Důležité je zmínit postup práce. práci rozhovorů - loubkový rozhovor a rozhovor v miniskupině výzkumný soubor byly použity tři skupiny, kde u jedné byl prováděn miniskupině dalších dvou hloubkový or. První skupina obsahovala tři klienty neziskové organizace zbylé dva hloubkové rozhovory probíhaly nezávislým odborníkem na amputees z.ú. Výsledky: Vnímání aktuální marketingové komunikace je z pohledu všech tří dotazovaných skupin poměrně nedostačující. Přesto, že se nezisková organizace pohybuje ve všech pěti marketingových nástrojcích, je potřeba je posílit, aby byla atraktivita CSSA, co možná největší. Na základě výsledků rozhovorů byla navržena doporučení pro inovaci všech marketingových nástrojů, kterými jsou reklama, internetová komunikace, marketing na sociálních sítích a sponzoring. K celému návrhu byl vytvořen finanční plán, aby měla CSSA...Title: Marketing communication of the non-profit organization Czech ski school of amputees Objectives: The main goal of the diploma thesis is to create a proposal to innovation marketing communication of a non-profit organization Czech ski school of amputees z.ú. First it is necessary to find out the current state of communication of this organization. Afterwards, how does the founder perceive the current communication situation and how it is perceived by the founder of the organization, its clients and an independent expert on marketing communication. Then, according to the findings, propose recommendations for their innovation. Methods: The work uses the method of qualitative research using the literature. It is important to mention the work procedure. For this work were chosen two types of interviews - in-depth interview and interview in a mini-group. Three groups were used as a research set, where one group was interviewed by the mini-group type and the other two were interviewed by the in-depth type. The first group contained three non-profit clients and the remaining two interviews were conducted with an independent marketing communications expert and the founder of the Czech ski school of amputees z.ú. Results: The perception of current marketing communication is relatively insufficient from...
Keywords:
advertisement; internet communication; interview; marketing communication; Non- profit organization; PR; social networks; internetová komunikace; marketingová komunikace; nezisková organizace; PR; reklama; rozhovor; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/127330