Název:
Digitální komunikace Českého olympijského týmu na Zimních olympijských hrách 2018
Překlad názvu:
Digital communication of the Czech olympic team at The 2018 Winter Olympics
Autoři:
Moravcová, Gabriela ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce Digitální komunikace Českého olympijského týmu na Zimních olympijských hrách 2018 se zabývá komunikací Českého olympijského výboru, konkrétně jednotlivých stránek (profilů) - Český olympijský tým, které spravuje a komunikuje skrz ně cílovému publiku. Diplomová práce analyzuje komunikaci konkrétně během XXIII. zimních olympijských her (ZOH) v jihokorejském Pchjongčchangu a zaměřuje se na komunikaci na Instagramu a YouTube. Teoretická část práce nastiňuje historii olympijských her, vysvětluje základní pojmy marketingu a PR a napojení těchto oborů na sport a sociální sítě. V analytické části je vysvětleno fungování Českého olympijského výboru a je analyzována komunikace na Instagramu a YouTube během ZOH. K analýze posloužily částečně data od Českého olympijského výrobu a částečně vlastní výzkum a rozbor příspěvků ze sledovaného období. Analýza je doplněna o poznatky ze strukturovaného rozhovoru se šéfem digitální komunikace a navazuje doporučením k budoucí komunikaci tohoto spolku.This diploma thesis named Digital Communication of the Czech Olympic Team at the 2018 Winter Olympics deals with the communication of the Czech Olympic Committee, focusing on social media profiles - the Czech Olympic Team, which the Czech Olympic Committee manages and communicates through them to the target audience. The diploma thesis analyzes communication specifically during the XXIII. Winter Olympic Games in PyeongChang, South Korea and focuses on communication on Instagram and YouTube. The theoretical part outlines the history of the Olympic Games, explains the basic concepts of marketing and PR and the connection of these disciplines to sports and social networks. The analytical part explains the functioning of the Czech Olympic Committee and analyzes the communication on Instagram and YouTube during the Olympics. The analysis was partly based on data from the Czech Olympic production and partly my own research and analysis of posts from the period under review. To the analysis are added findings from a structured interview with the head of digital communication and is followed up with recommendations for future communication of this association.
Klíčová slova:
influencer; marketing; PR; sociální sítě; sport; zimní olympijské hry; Český olympijský výbor; Czech Olympic Comittee; influencer; marketing; PR; social media; sport; Winter olympics