Název:
Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
Effect of enhanced physical education for school age children
Autoři:
Drdošová, Lenka ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vliv rozšířené tělesné výchovy u dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem projektu je zjistit, zda žáci s rozšířeným rozsahem tělesné výchovy budou dosahovat lepších výsledků ve funkčních svalových testech než děti se standardní dvouhodinovou výukou tělesné výchovy týdně. Metoda: Jedná se o pilotní studii, kde převažuje kvantitativní charakter výzkumu na základě porovnání výsledků šesti funkčních svalových zkoušek na zkrácené svalové skupiny. Žáci byly rozděleni do dvou skupin podle počtu hodin tělesné výchovy týdně. Ke zjištění úrovně zkrácení byl použit test dobré shody, konkrétně Pearsonův chí-kvadrát test, hladina významnosti byla stanovena na α<0,05. Výsledky: V jednotlivých testech funkčních svalových zkoušek byli ve většině případů lepší žáci s tříhodinovou tělesnou výchovou týdně. Statistická analýza prevalence jednotlivých druhů oslabení svalových skupin, odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u třech funkčních sv. zkoušek. Konkrétně posturální stereotyp dle Mathiase, Thomayerova zkouška a zkouška lateroflexe u žáků s rozšířeným rozsahem TV. Klíčová slova: Svalové dysbalance, mladší školní věk, rozšířený rozsah tělesné výchovyTitle: Effect of extended physical education in children under school age. Objective: The project aims to find out whether pupils with extended physical education will achieve better results in functional muscle tests than children with standard two-hour physical education lessons per week. Methods: This is a pilot study where the quantitative nature of the research based on a comparison of the results of six functional muscle tests on shortened muscle groups predominates. Pupils were divided into two groups according to the number of physical education hours per week. Pearson's chi-square test was used to determine the level of muscle shortening, the significance level was set at α <0.05. Results: In the individual tests of functional muscle tests, pupils with three hours of physical education per week were better in most cases. Statistical analysis of the prevalence of individual types of muscle group weakness revealed a significantly better result (p ˂ 0.05) in three functional muscle tests. Specifically in postural stereotype according to Mathias, Thomayer exam and lateral flexion exam by pupils with extended TV. Key words: Muscular imbalance, younger school age, extended physical education.
Klíčová slova:
mladší školní věk; rozšířený rozsah tělesnévýchovy; Svalové dysbalance; extended physical education; Muscular imbalance; younger school age