Original title:
Rebranding Kongresového centra Praha v kontextu s historií společnosti
Translated title:
Rebranding of the Prague Congress Centre in context with the history of the company
Authors:
Bartoš, Pavel ; Klabíková Rábová, Tereza (advisor) ; Halada, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je popsat rebranding společnosti Kongresové centrum Praha, a. s., v roce 2017 a následně analyzovat a zhodnotit tento proces a s ním spojené komunikační aktivity. V první kapitole je podrobně interpretována teorie brandingu a rebrandingu a s nimi spojené další teorie. Následně je popsána historie společnosti spolu s vývojem brandu. V další části jsou vysvětleny různé důvody pro změnu korporátní identity, související s historií firmy a s jejím využitím v oblasti kongresové turistiky. Dále je představen nový brand, jeho hodnoty a nové prvky. V práci jsou také uvedeny nástroje marketingové komunikace, které firma využila k podpoře procesu rebrandingu a které využívá nadále. U nástrojů marketingové komunikace jsou popsány i konkrétní marketingové aktivity společnosti. V závěru práce se nachází analýza a zhodnocení celého rebrandingového procesu.The aim of this thesis is to describe the rebranding process of Prague Congress Centre in 2017 and to consequently analyze and review this process and communication activities during and after the rebranding. The first part of the thesis interprets the theories of branding and rebranding and other theories associated with them. The next part explains various reasons behind the change of corporate identity, related to the history of the company and its use in the field of congress tourism. Furthermore, the new brand is introduced, as well as brand equity and new brand elements. The thesis also describes the tools of the marketing communication that were used by the company to support the rebranding process and have been used since then. In relation to the marketing communication tools, specific marketing activities of the company are described. The thesis ends with an analysis and evaluation of the whole rebranding process.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/127087