Název:
Vliv plaveckého výcviku na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku
Překlad názvu:
The influence of swimming training on the development of selected coordination skills in children of younger school age
Autoři:
Sobotková, Barbara ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaký má plavecký výcvik vliv na rozvoj vybraných koordinačních schopností u dětí mladšího školního věku. Pro toto zjištění byly použity vybrané motorické testy. Zkoumaným souborem byla skupina dívek a chlapců mladšího školního věku. Testování proběhlo dvakrát u každého žáka. První testování se uskutečnilo na začátku školního roku při zahájení plaveckého výcviku. Druhé testování proběhlo po absolvování pěti lekcí plavecké výuky. Teoretická část práce je zaměřena na plavání, motorické schopnosti, koordinační schopnosti a charakteristiku mladšího školního věku. V praktické části jsou zpracovány, porovnány a vyhodnoceny výsledky provedených koordinačních testů. Při zpracování výsledků byly použity metody testování, pozorování, statistická metoda zpracování získaných dat, metoda aritmetického průměrování, metoda modusová a mediánová. Ze souhrnných výsledků vyplynulo, že plavecký výcvik pozitivně ovlivňuje koordinační schopnosti dětí mladšího školního věku, neboť u všech testovaných jedinců bylo zjištěno zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, koordinační schopnosti, plavecké způsoby, testy, plavec, mladší školní věkThe main aim of this diploma thesis is to find out how swimming training affects the development of selected coordination skills in children of younger school age. Selected motor tests were used for this finding. The study group was a group of girls and boys of younger school age. Testing was performed twice for each student. The first testing took place at the beginning of the school year at the beginning of the school training. The second testing took place after completing five swimming lessons. The theoretical part of the work is focused on swimming, motor skills, coordination skills and characteristics of younger school age. In the practical part there are processed, compared and evaluated the results of coordination tests. In the processing of results were used methods of testing, observation, statistical method of data processing, arithmetic averaging, mode and median methods. The summary results showed that swimming training has a positive effect on the coordination skills of children of younger school age, as an improvement was found in all tested individuals. KEYWORDS swimming training, coordination skills, swimming methods, tests, swimmer, younger school age
Klíčová slova:
koordinační schopnosti; mladší školní věk; plavec; plavecké způsoby; plavecký výcvik; testy; coordination skills; swimmer; swimming methods; swimming training; tests; younger school age