Název:
Aplikace výukových objektů pro interaktivní technologie na SŠ
Překlad názvu:
Learning objects for interactive systems at high school
Autoři:
Schoř, Vlastimil ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání interaktivních technologií v prostředí středních škol. V práci jsou probrána témata jak didaktická, tak i technická a jsou zde popsány současné trendy a technologické možnosti. Popisují se zde i rozdíly několika typů používaných interaktivních technologií v odlišných typech škol. V práci jsou popsány možnosti získávání výukových materiálů pro výuku odborných předmětů a cizích jazyků ale i vlastní tvorba výukových materiálů. Jsou zde popsány jak možnosti interaktivních tabulí a displejů nebo interaktivních projektorů, ale i další technologie umožňující interaktivní způsob výuky jako např. 3D skenery HP Sprout Pro. Práce hodnotí praktické zkušenosti z výuky a popisuje využití těchto technologií učiteli na základě informací získaných prostřednictvím online dotazníku z několika škol různého typu. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky a zkušenosti z realizace výukových materiálů pro interaktivní metody použité při výuce.This bachelor thesis deals with the issue of using interactive technologies in the high school environment. The thesis discusses both didactic and technical topics and describes current trends and technological possibilities. The differences of several types of interactive technologies used in different types of schools are also described here. The work depicts the possibilities of obtaining educational materials for teaching professional subjects and foreign languages, as well as the creation of teaching materials. It describes the possibilities of interactive whiteboards and displays or interactive projectors, as well as other technologies enabling an interactive way of teaching, such as HP Sprout Pro 3D scanners. The thesis evaluates practical teaching experiences and represents the use of these technologies by teachers based on information obtained through online questionnaire from several schools of various types. In the final part of the thesis are summarized knowledge and experiences gained from implementation of teaching materials for interactive methods used in teaching.
Klíčová slova:
3D skener HP Sprout Pro; digitální výukové materiály; ICT; interaktivní displej; interaktivní projektor; interaktivní tabule (IWB); interaktivní technologie; Smart Notebook; střední škola; webová aplikace; 3D scanner HP Sprout Pro; digital teaching materials; high school; ICT; interactive display; interactive projector; interactive technology; interactive whiteboard (IWB); Smart Notebook; web application