Original title:
Návrh metodiky na zlepšení emočního well-beingu u dospívajících dívek s výchovnými problémy
Translated title:
Proposal of a methodology for improving emotional well-being of adolescent girls with behavioral disorders
Authors:
Rambousková, Adéla ; Presslerová, Pavla (advisor) ; Hanková, Zdeňka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie Příloha k diplomové práci Návrh metodiky na zlepšení emočního well-beingu u dospívajících dívek s výchovnými problémy Bc. Adéla Rambousková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504) Studijní obor: N PG-VV (7504T223, 7504T228) ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu práce s emočním well-beingem dívek s výchovnými problémy, které jsou klientkami diagnostického ústavu. Cílem bylo vytvoření tří ucelených metodických lekcí, které jsou zaměřené na zlepšení emoční stability dospívajících dívek v ústavní péči. Aspirací bylo sestavení takových lekcí, které obsahově reagují na aktuální potřeby současné klientely diagnostického ústavu a zároveň svou strukturou a povahou aktivit přináší efektivní výsledky. V průběhu dvou let bylo mezi dívkami prováděno dotazníkové šetření, které přineslo data, ze kterých lekce tematicky vychází. V kombinaci s teoretickými poznatky ze studia oborů vývojové psychologie, sociální a speciální pedagogiky tak vznikly tři prototypy metodických lekcí, které byly v praxi vyzkoušeny, kombinací několika zpětnovazebních metod zreflektovány, přepracovány, znovu ozkoušeny, stejným procesem zreflektovány a výsledkem je soubor tří lekcí, které jsou připraveny k okamžitému použití...Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie Příloha k diplomové práci Návrh metodiky na zlepšení emočního well-beingu u dospívajících dívek s výchovnými problémy Bc. Adéla Rambousková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504) Studijní obor: N PG-VV (7504T223, 7504T228) ABSTRACT The diploma thesis focuses on the topic of work with emotional well-being of girls with behavioral disorders in the diagnostic institute. The aim was to create three comprehensive methodological lessons, which are aimed at improving the emotional stability of adolescent girls in institutional care. The aspiration was to compile such lessons that respond in terms of content to the current needs of the current clientele of the diagnostic institute and at the same time bring effective results with their structure and nature of activities. Over the course of two years, a questionnaire survey was conducted among the girls, which provided data on which the lesson is thematically based. In combination with theoretical knowledge from the study of developmental psychology, social and special pedagogy, three prototypes of methodological lessons were created, tested in practice, reflected by combination of several feedback methods, redesigned, tested, reflected by the...
Keywords:
adolescent girls; behavior disorders; creation of methodologies; emotional stability; institutional education; well-being; dospívající dívky; emoční stabilita; tvorba metodik; výchovné problémy; well-being; ústavní výchova
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/125586