host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Informace
Soubory
Název:
Zobrazování voxelových scén pomocí ray tracingu v reálném čase
Překlad názvu:
Rendering of Voxel-Based Scenes Using Real-Time Ray Tracing
Autoři:
Menšík, Jakub
;
Milet, Tomáš
(oponent) ;
Matýšek, Michal
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Cílem této práce bylo vytvořit program k vizualizaci voxelových scén v reálném čase s využitím ray tracingu. Součástí bylo studium různých metod takového vykreslování se zaměřením na stíny. K řešení bylo využito enginu Unity a experimentálních balíčků Unity Jobs a Burst. Práce představuje různé ray tracing průchody a metodu SVGF, která slouží především k filtrování vzniklého šumu se zachováním hran. Podařilo se vytvořit program, který vykresluje tvrdé stíny, měkké stíny a ambient occlusion rychlostí přibližně padesát snímků za sekundu.
The aim of this work was to create a program to visualize voxel scenes in real time using ray tracing. It included the study of various methods of such a rendering with a focus on shadows. The solution was created using Unity engine and experimental packages Unity Jobs and Burst. The thesis presents multiple ray tracing passes and SVGF technique, that is used to turn a noisy input into full edge-preserving image. The final program is able to render hard shadows, soft shadows, and ambient occlusion at speed of fifty frames per second.
Klíčová slova:
ambient occlusion
;
Burst
;
DirectX 12
;
filtrování
;
globální osvětlení.
;
měkké stíny
;
ostré stíny
;
paralelismus
;
procedurální generování
;
reprojekce
;
sledování cest
;
sledování paprsku
;
sledování paprsku v reálném čase
;
stínování
;
stíny
;
SVGF
;
Unity
;
Unity Jobs
;
variance
;
volumetrický terén
;
voxel
;
vykreslování v reálném čase
;
šum
;
ambient occlusion
;
Burt
;
DirectX 12
;
filtering
;
global illumination.
;
hard shadows
;
noise
;
parallelism
;
path tracing
;
procedurl generation
;
ray tracing
;
real-time ray tracing
;
real-time rendering
;
reprojection
;
shading
;
shadows
;
soft shadows
;
SVGF
;
Unity
;
Unity Jobs
;
variance
;
volumetric terrain
;
voxel
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/11012/200203
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-445579
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2021-06-27, naposledy upraven 2022-09-04.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet