Název:
Design lehkého dodávkového elektromobilu
Překlad názvu:
Design of Electric Light Van
Autoři:
Paš, Antonín ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce řeší design lehkého užitkového vozu kategorie N1. Kromě návrhu vizuálu je cílem najít smysluplné využití tohoto typu elektrického vozu, a přizpůsobit design potřebám uživatele či možnostem nových technologií. Bylo navrhnuto použití lehkého dodávkového elektromobilu jako vozidla pro koncové doručování (last mile delivery) a následný návrhový proces bere tento záměr v potaz. Aspekty vedoucí k určujícím rozhodnutím jsou v práci taktéž popsány. Finální návrh vyniká originálním tvarováním, přičemž možnosti barevného a grafického řešení jej činí lehce rozlišitelným mezi ostatními vozy. Výsledkem je taktéž návrh několika změn v ergonomii vozidla, které jsou zaměřeny na komfort řidiče a celkové přizpůsobení vozu zvolenému účelu.
This thesis deals with light utility vehicle design (class N1). Apart from designing vehicle’s appearance, other goals such as finding suitable usage of this electric vehicle type or adapting design to user’s needs and new technologies available were set. Usage of light e-van as a last mile delivery vehicle is proposed and following design process takes this purpose into account. Reasoning behind determining decisions is also given in this thesis. Final design stands out with original shaping, while possibilities of colour and graphics make it easily distinguishable among other vehicles. Design also suggests multiple changes in ergonomics of the vehicle, focused mainly on driver’s comfort and overall adaptation to selected vehicle’s use.
Klíčová slova:
design; Dodávkový vůz; elektromobil; koncové doručování; lehké užitkové vozidlo; design; electric vehicle; last mile delivery; light utility vehicle; Van
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199792