Název:
Multiplatformní karetní hra s umělou inteligencí
Překlad názvu:
Multiplatform Card Game with Artificial Intelligence
Autoři:
Trejtnar, Martin ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Matýšek, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá umělou inteligencí v karetních hrách. Cílem je implementovat multiplatformní hru tohoto žánru v herním enginu Unity, shrnout možné přístupy vytváření inteligentních protihráčů a pro zvolenou hru navrhnout a popsat metodu nejvhodnější, případně kombinaci několika. Provedený výzkum ukázal, že problémová doména je u karetních her většinou dosti specifická a to znesnadňuje užití univerzálních algoritmů. Zvolený problém je vyřešen formou rule-based umělé inteligence. Podařilo se vytvořit inteligentního hráče pro zástupce z kategorie imperfect information games, což je jeden z hlavních přínosů této práce. Ačkoli se dopouští drobných taktických prohřešků, jeho chování většinou blízce připomíná smýšlení středně zkušených hráčů.
This thesis focuses on artificial intelligence in card games. The goal is to implement a multi-platform game of this genre in the Unity game engine, to summarize possible approaches that are being used in order to create intelligent agents and furthermore to design and describe the most suitable method or combination of methods for the chosen game. The research that was carried out has shown that the problem domain of card games is rather specific, making it more difficult to use the general-purpose algorithms. The problem given was solved using the rule-based artificial intelligence. The intelligent agent has been implemented for a game of imperfect information, which is considered to be the main contribution of this work to the community. Even though the artificial intelligence player is making minor tactical mistakes, his behavior closely resembles the way of thinking of semi-experienced players.
Klíčová slova:
C#; imperfect information games; Karetní hra Bang!; Multiplatformní vývoj; Nashova rovnováha; teorie her; umělá inteligence; Umělá inteligence v karetních hrách; Unity; artificial intelligence; artificial intelligence in card games; C#; card game Bang!; game theory; imperfect information games; multi-platform development; Nash equilibrium; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199442