Název:
Renderování vegetace
Překlad názvu:
Vegetation Rendering
Autoři:
Kliš, Michal ; Matýšek, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je návrh a implementace algoritmů pro zjednodušení složitých polygonálních modelů vegetace tak, aby bylo možné zobrazit tyto modely ve velkém množství bez přílišné ztráty jejich vizuálního vzhledu. Práce se konkrétně zabývá jak modelováním již minimalistických modelů rostlin, tak algoritmy pro jejich finální zjednodušení. Mezi tyto algoritmy konkrétně patří metoda převodu polygonálního modelu na objemovou mapu a převod modelu na pláty. Kromě zjednodušení modelů se práce také zabývá jejich zobrazením v reálném čase a jejich osvětlením.
The aim of this work is the design and implementation of algorithms to simplify complex polygonal models of vegetation so that it is possible to display these models in large numbers, without excessive loss of their visual appearance. The work specifically deals with both the modeling of already minimalist plant models and algorithms for their final simplification. Specifically, these algorithms include the method of converting a polygonal model to a volume map and converting the model to plates. In addition to simplifying the models, the work also deals with their display in real time and lighting.
Klíčová slova:
aproximace; modelování.; objemová mapa; plátování; Počítačová grafika; vegetace; voxelizace; vykreslování; approximation; Computer graphics; modeling; plating; rendering; vegetation; volume map; voxelization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/198941