Original title:
Merchandising a jeho vliv na nákupní chování zákazníků ve vybraném podniku
Translated title:
Merchandising and its influence on the shopping behaviour of customers in a selected company
Authors:
Havlíčková, Alice ; Mráček, Pavel (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřená na zlepšení merchandisingu prodejní plochy ve vybrané společnosti. V první části jsou zpracována teoretická východiska, na jejichž základě je zhodnocen stávající stav dané společnosti. Prostřednictvím kvantitativního výzkumu a individuálních rozhovorů se zaměstnanci vybrané společnosti je navrhnuto nové lepší rozložení prodejní plochy takovým způsobem, aby bylo dosaženo zjištěných požadavků zákazníků, získání nových a posílení loajality stávajících zákazníků a zároveň, aby došlo ke zvýšení tržeb.
The diploma thesis is focused on improving the merchandising of selected company. The first part deals with definition of the theoretical framework, based on which the current situation in the company is evaluated. Through quantitative methods and individual interviews with employees of the selected company, a new store layout is proposed in such a way as to achieve the identified customer requirements, bring new customers to company, strengthen the loyalty of existing customers and at the same time increase sales.
Keywords:
customer; marketing; marketing research; merchandising; sales promotion; marketing; marketingový výzkum; merchandising; podpora prodeje; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197518