Original title:
Návrh komunikační strategie
Translated title:
Proposal of Communication Strategy
Authors:
Konečný, David ; Jirušek,, Martin (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá vypracováním návrhů na zlepšení marketingové komunikace pro Jadernou elektrárnu Dukovany. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části jsou popsána teoretická východiska nezbytná pro sestavení komunikační strategie. Druhá část obsahuje analýzy potřebné k získání informací pro závěrečnou, tedy návrhovou část. Samotný návrh komunikační strategie pak vychází ze závěrů provedených analýz zaměřených na komunikaci provozovatele JE Dukovany a analýzy vybraných nástrojů komunikace elektrárny. Dále vychází z kvantitativního dotazníkového šetření, které bylo zpracováno pro zjištění současného vztahu mladých lidí k elektrárně Dukovany a obecně k tématu jaderné energetiky.
This diploma thesis deals with the elaboration of proposals or improvements in marketing communication of the Dukovany nuclear power plant. The thesis is divided into three main parts. The first part includes necessary theoretical resources for building a communication strategy. The second part comprises of various analyses, which are necessary to obtain information for the concluding part of the thesis. The proposal of the communication strategy itself is based on conclusions of the analyses focused on communication of the operator of the Dukovany NPP and on the selected communication tools currently used by this power plant. It is also based on the data acquired from the quantitative survey conducted with the purpose of finding out the actual public perception of the Dukovany NPP amongst young people and their attitude towards nuclear energy in general.
Keywords:
communication mix; communication strategy; Marketing; marketing communication; nuclear energy; public relations; jaderná energie; komunikační mix; komunikační strategie; Marketing; marketingová komunikace; vztah s veřejností
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197458