Original title:
Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta Dnes, Právo a Lidové noviny
Translated title:
Media portrayal of Andrej Babis in Mladá fronta Dnes, Právo and Lidové noviny
Authors:
Rejmonová, Zuzana ; Štoll, Martin (advisor) ; Jirák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce "Mediální obraz Andreje Babiše v denících Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny v souvislosti s kauzou Čapí hnízdo" se věnuje problematice mediálního zobrazení významné veřejné osoby, politika a předního představitele nejsilnější politické strany v naší republice, a to pro účely této práce ve vybraných měsících v letech 2016 (březen), 2017 (srpen) a 2018 (květen). Je poměrně známou skutečností, že Andrej Babiš některá média, například právě Mladou frontu Dnes a Lidové noviny, v roce 2013 zakoupil prostřednictvím své společnosti Agrofert. Tato práce je pokusem o zachycení toho, zda měla tato skutečnost nějaký vliv na zobrazení Andreje Babiše v těchto denících. Získaný mediální obraz bude porovnán s mediálním obrazem Andreje Babiše ve stejných časových obdobích deníku Práva a deníku Hospodářské noviny, z nichž ani jeden nespadá v jakémkoli smyslu pod jeho vliv. V této práci je nejprve představen proces, jakým média konstruují realitu, což umožňuje samotnou existenci mediálního obrazu jako takového, dále jsou jako stěžejní pro tuto práci představeny koncepty nastolování agendy a mediální vlastnictví. Samozřejmě je věnována pozornost i samotnému Andreji Babišovi a vybraným deníkům: Mladá fronta DNES, Právo, Hospodářské noviny, Lidové noviny. Ve výzkumné části se tato...This diploma thesis "Media image of Andreje Babiš in the following newspapers: Mladá fronta DNES, Právo Hospodářské noviny and Lidové noviny in the connotation with the affair of a stork's nest" focuses on issue of the media image of an important public figure, politician and head representative of the most popular party in our republic in the time periods chosen for the purpose of this diploma thesis (May 2016, August 2017 and March 2018). It is a well known fact, that Andrej Babiš purchased, through his company Agrofert certain media, for example Mladá fronta DNES and Lidové noviny, in the year 2013. This diploma thesis is an attempt to portray if a fact of this acquisition had any influence on media image of Andrej Babiš in those newspapers, meaning Mladá fronta DNES and Lidové noviny. This media image is going to be compared with the media image of Andrej Babiš in the same time periods in the newspapers Právo and Hospodářské noviny. Newspapers that are exempt of any and all influence of Andrej Babiš. This diploma thesis presents concept, that desribes how media construct reality, which enables the very existence of media image. It also presents as its core concepts: an agenda setting and a media ownership. Attention to Andrej Babiš and to our chosen newspapers is of course also paid. The quantitative...
Keywords:
Andrej Babiš; Hospodářské noviny; Lidové noviny; media mogul; media ownership; Mladá fronta DNES; Právo; qualitative anlysis; quantitative content analysis; Andrej Babiš; Hospodářské noviny; kvalitativní analýza; kvantitativní obsahová analýza; Lidové noviny; mediální magnát; mediální vlastnictví; Mladá fronta DNES; Právo
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/124791