Original title:
Mediální výchova očima studentů
Translated title:
Media education from the perspective of students
Authors:
Ticháček, Ondřej ; Wolák, Radim (advisor) ; Jirák, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá mediální výchovou a názorem studentů na tento předmět, zejména těch, kteří jím již prošli. Poptávka po mediální gramotnosti a s ní související mediální výchově se s rozmachem internetu začala hojně diskutovat, a tak se vytvořil i tlak na školy a učitele, aby tento předmět vyučovali. Cílem práce je zjistit především to, jak studenti předmět vnímají a co by na něm případně změnili. Pro tato zjištění je zvoleno dotazníkové šetření založené především na otevřených otázkách. Tento dotazník bude předložen těm školám, které tento předmět vyučují. Následně bude vyhodnoceno, co žáci nejčastěji zmiňují, co je zajímá, a hlavně jak vnímají smysluplnost a užitečnost předmětu.This diploma thesis deals with media education and the opinion of students on this subject, especially those who have already graduated. The demand for media literacy and related media education began to be widely discussed with the rise of the Internet, increasing the pressure on schools and teachers to teach this subject). The aim of the thesis is to find out mainly what they would change about it, what alterations would they make in the subject. A questionnaire survey based mainly on open-ended questions is chosen to obtain the data needed for the conslusion. This questionnaire will be distributed to those schools that teach this subject. Subsequently, the answers of the students will be evaluated, as well as what they are interested in and especially how they perceive the meaningfulness and usefulness of the subject.
Keywords:
High-schools; media education; media literacy; pupils; teachers; Mediální gramotnost; mediální výchova; střední školy; učitelé; žáci
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/124758