Název:
Pohybová aktivita a její kvalita u dětí s ADHD
Překlad názvu:
Physical activity and its quality in children with ADHD
Autoři:
Martínek, Ondřej ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Stupková, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autor: Bc. Ondřej Martínek Název: Pohybová aktivita a její kvalita u dětí s ADHD Cíl: Cílem teoretické části práce bylo zpracování problematiky ADHD zejména u dětí mladšího školního věku. Práce měla také za úkol představit možnosti testování a terapie ve fyzioterapeutické praxi. Cílem praktické části bylo získat informace o subjektivním hodnocení motoriky dětí dotazníkem DCDQ z pohledu jejich rodičů, získat představu o sportovním vyžití ve volném čase a o fyzioterapeutické péči a porovnat výsledky testů (One Leg Stance Test a The Ladder Agility Test) experimentální skupiny se skupinou kontrolní. Metody: Výzkumná skupina tvořená 22 probandy a kontrolní skupina tvoření 25 probandy absolvovaly 2 standardizované testy (The Ladder Agility Test, One Leg Stance Test). Jejich rodiče vyplnili dotazník The Developmental Coordination Disorder Questionnaire a odpověděli na 2 otevřené otázky. Získaná data byla zpracována v programu Microsoft Excel. Ke statistickému zpracování byl použit dvouvýběrový t-test (Welchova verze). Výsledky: Statisticky významné rozdíly byly zjištěny v hodnocení probandů svými rodiči dotazníkem ADHD, ale v praktických motorických testech nebyly zjištěny signifikantní rozdíly mezi experimentální a kontrolní skupinou. Závěr: Na základě získaných výsledků nemůžeme potvrdit, že děti s...Author: Bc. Ondřej Martínek Title: Physical activity and its quality in children with ADHD Objectives: The aim of the theoretical part of the work was to process the issue of ADHD, especially in children of younger school age. The work also aimed to present the possibilities of testing and therapy in physiotherapeutic practice. The aim of the practical part was to obtain information about the subjective evaluation of children's motor skills by the DCDQ questionnaire from the point of view of their parents, to get an idea of leisure activities and physiotherapy care and to compare test results (One Leg Stance Test and The Ladder Agility Test) of experimental group with control group. Methods: The research group consisting of 22 probands and the control group of 25 probands completed 2 standardized tests (The Ladder Agility Test, One Leg Stance Test). Their parents completed The Developmental Coordination Disorder Questionnaire and answered 2 open questions. The obtained data were evaluated in Microsoft Excel. A two-sample t-test (Welch version) was used for statistical processing. Results: Statistically significant differences were found in the evaluation of probands by their parents with the ADHD questionnaire, but in practical motor tests no significant differences were found between the...
Klíčová slova:
ADHD; DCDQ; kvalita pohybu; Ladder agility test; one leg stance; ADHD; DCDQ; Ladder agility test; one leg stance; quality of movement