Název:
Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi
Překlad názvu:
The perception of fair play in snowboardcross by children
Autoři:
Šmeráková, Tereza ; Peřinová, Radka (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vnímání fair play ve snowboardcrossu dětmi Cíle: Cílem této práce je pomocí interpretativní fenomenologické analýzy popsat žitou zkušenost dětí ze snowboardcrossového týmu Snowbeasts s fenoménem fair play. Metody: V práci jsem použila metodu interpretativní fenomenologické analýzy. Data byla získávána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s 6 respondenty, kdy vznikaly nahrávky na diktafon a poté doslovné přepisy, které byly následně analyzovány pomocí opakovaného čtení. Výsledky: Fair play je pro respondenty nedílnou součástí sportovního světa, zatímco v životě a ve škole jsou ochotni ho porušovat, ve sportu pro ně tato varianta neexistuje. Respondenti si s sebou nesou dále do sportovního života zkušenost s porušením fair play soupeři a z vyvolaných pocitů převažuje zklamání. Ve vybavení je pro ně největším rozdílem užívání urychlovacích prášků. Názor na vliv emocí a rozumového myšlení se liší u dívek a chlapců, chlapci se spíš soustředí na výkon a nenechají emoce, aby je ovlivnily a dívky naopak tvrdí, že emoce ovlivňují fair play největší intenzitou. Klíčová slova: fenomenologická interpretativní analýza, sport, sportovní komunita, vybaveníTitle: The perception of fair play by children in snowboardcross Objectives: Objective of this thesis is to describe, using phenomenological interpretative analysis, experience with the fair play phenomena in sample of children members of Snowbeasts snowboardcross team. Methods: I used a method of interpretative phenomenological analysis. Data was collected by using semi-structured interviews with 6 respondents, which were recorded using a dictaphone and then transcripted into text form, which was analyzed by repeated reading. Results: Fair play is considered by respondents to be unseparable part of sport, while in civil life and at school they are willing to break it, this appears not to be an option in sport. Respondents keep the experience of fair play violation by opponents for their next sport life, while the strongest of induced emotions is disappointment. In equipment they consider using of speed-enhancing powders to be the biggest difference. There is a difference in opinions of boys and girls about influence of emotions and logical thinking, boys are oriented rather on their performence and they do not let their emotions to affect them, while girls on the other hand consider emotions to have strongest influence on fair play. Keywords: interpretative phenomenological analysis, sport, sports...
Klíčová slova:
fenomenologická interpretativní analýza; sport; sportovní komunita; vybavení; equipment; interpretative phenomenological analysis; sport; sports community