Název:
Využití kompetencí získaných skautskými vedoucími v čekatelském kurzu
Překlad názvu:
Use of Competencies Gained by the Scout Leaders in the Supporting Leader Preparation Course
Autoři:
Šudák, Patrik ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou kompetencí skautských vedoucích působících v organizaci Junák - český skaut, z.s. po absolvování čekatelského kurzu a splnění čekatelské zkoušky. Cílem práce je zjistit, jestli jsou v rámci kurzu osvojovány kompetence, které jsou v praxi vedoucími využitelné. Práce pomocí odborné literatury a dostupných příruček popisuje primárně kompetenční profil absolventa čekatelské zkoušky. Její součástí je dále empirické šetření, které se věnuje otázce, do jaké míry skautští vedoucí potřebují během své činnosti stanovené kompetence, které kompetence využijí více a které méně, a jestli existují v rámci profilu kompetence, které v praxi nemají žádnou využitelnost. Šetření tak přináší nové informace, které mohou být užitečné pro skautské prostředí. Výsledky empirického šetření poukazují na to, že kompetenční profil čekatele je adekvátní a skautská praxe umožňuje většinu kompetencí využít. V profilu se nacházejí také kompetence, které nemají v praxi tak časté využití, avšak týkají se relevantních oblastí života hnutí.The bachelor's thesis deals with the issue of competencies of scout leaders working in the organization Junák - český skaut, z.s. after finishing the supporting leader preparation course and passing the supporting leader preparation exam. The aim of the work is to find out whether competencies, which are acquired in the course, are usable in practice by leaders. According to the literature and available manuals, the work describes primarily the competence profile of the graduate of the supporting leader preparation exam. The work also includes an empirical survey, which deals with the question, how much the mentioned competencies are needed during the work of the scout leaders. The survey also shows which competencies are used more and which less in practice, and whether there are competencies in the profile that have no usability. The survey provides new information that may be useful to the scout movement. The results of the empirical survey indicate that the competence profile of the supporting leader is adequate and scout practice allows the use of the most mentioned competencies. The profile also includes competencies that are not used so often in practice, but they can surely be used in relevant areas of scout movement.
Klíčová slova:
kompetence|skautský vedoucí|vzdělávání dospělých|skauting|čekatelská zkouška|čekatelský kurz|vzdělávací metoda|čekatel; competence|scout leader|adult education|scouting|supporting leader preparation exam|supporting leader preparation course|educational method|supporting leader