Název:
Mediální prezentace videohry Kingdom Come: Deliverance ve vybraných médiích
Překlad názvu:
Media presentation of Kingdom Come: Deliverance videogame in selected media
Autoři:
Pražák, Ondřej ; Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na problematiku herních studií a zkoumá její provázanost se zpravodajskými médii. Vztah těchto oblastí je analyzován na případu počítačové hry Kingdom Come: Deliverance, se kterou čeští tvůrci slavili mezinárodní úspěch. Prostřednictvím obsahové analýzy je sledována především přítomnosti a způsob prezentace tohoto úspěšného herního projektu ve zpravodajském vysílání České televize v letech 2014 až 2019. S ohledem na úspěch hry je předpokládám, že došlo ve zpravodajství ke zvýšené medializaci nejen samotné hry, ale i herního odvětví jako takového. Kromě analýzy mediálních zmínek o hře se práce zaměřuje i na jejich kontextuální rámec a souvislosti, ve kterých bylo o českém projektu informováno. Vedle kvantitativního výzkumu zpravodajství České televize je práce doplněna o srovnání českých a zahraničních recenzí, které poskytuje širší pohled nejen na odlišný přístup ke hře v Česku a ve světě, ale nastiňuje význam i relevanci samotné hry pro případné zařazení do zpravodajského vysílání.This diploma theses focuses on the issue of game studies and examines its connection with the news media. The relationship between these areas is analysed on the case study of the computer game Kingdom Come: Deliverance that reached international success. This study uses content analysis to identify the presence and way of presentation of this game project in the Czech Television news since 2014 to 2019. Regarding the international success of the game, I presume that not only the game itself but also the gaming industry as such might been more captured in the news. In addition to the analysis of media mentions of the game, the work also focuses on their contextual framework and context in which the Czech project was discussed. In addition to quantitative research on Czech Television news, the work is supplemented by a comparison of Czech and foreign reviews, which provides a broader view not only of a different approach to the game in the Czech Republic and the world, but also outlines the importance and relevance of the game itself. Key Words Kingdom Come: Deliverance, Game studies, Czech PC Games, media analysis, quantitative research
Klíčová slova:
herní studia; Kingdom Come: Deliverance; kvantitativní výzkum; mediální analýza; české počítačové hry; Czech PC Games; Game studies; Kingdom Come: Deliverance; media analysis; quantitative research