Název:
Reprezentace historie ve videohrách: Případová studie hry "Kingdom Come: Deliverance"
Překlad názvu:
Representation of History in Videogames: A Case Study of "Kingdom Come: Deliverance"
Autoři:
Hejlková, Anna ; Kolek, Lukáš (vedoucí práce) ; Švarný, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] I přes to, že v současné době (údaj k červenci 2020) pět z dvaceti nejprodávanějších her na herní platformě Steam nějakým způsobem zpracovává historii, existuje jen velmi málo empirických dat o tom, jakým způsobem hráči vnímají a přistupují k historii prezentované skrze toto médium. Tato práce se proto zabývá vztahem hráče k takto prezentované historii. Na případové studii hry Kingdom Come: Deliverance, která byla vydána v roce 2018 vývojářskou společností Warhorse Studios s.r.o. a jejíž děj je zasazen do Posázaví v roce 1403, budu hledat odpověď na výzkumnou otázku, jak hráči vnímají a jak moc je pro ně důležité věrné zobrazení historie ve hře. Byly zformulovány tyto tři hypotézy: 1. Hráči považují hru Kingdom Come: Deliverance za věrné zobrazení historie. 2. Pro hráče je důležité, aby byla hra Kingdom Come: Deliverance historicky přesná. 3. Hráči si autenticitu informací zobrazených ve hře Kingdom Come: Deliverance ověřují. Prvotním výzkumem největších českých i zahraničních diskuzních fór a podrobnou rešerší stránek na sociálních sítích, zabývajících se zkoumanou hrou, jsme kombinací kvantitativního a kvalitativního přístupu byli schopni vytvořit dotazník. Během několika dní jsme tak byli schopni nasbírat odpovědi od tisíce unikátních respondentů. Rozborem dat a jejich následnou syntézou jsme byli...Although currently (as of July 2020) five of the twenty best-selling videogames on gaming platform Steam processes history in one way or another, there is very little empirical data on how players perceive and approach the history presented through this medium. This work is therefore focused on players relationship to history presented in this way. Case study of game Kingdom Come: Deliverance, which was introduced in 2018 by development company Warhorse Studios s.r.o., and which storyline is set in Posázaví in 1403 A.D., I will be looking for an answer to the scientific question on how the players perceive the game and how important for them is a truthful presentation of history in the game. There were three hypotheses established for our research: 1. The players believe the game Kingdom Come: Deliverance is truthful presentation of history. 2. It is important for the players, that the game Kingdom Come: Deliverance is historically accurate. 3. Players are investigating the authenticity of information in the game Kingdom Come: Deliverance. By primary research of biggest Czech and international discussion forums, and elementary exploration of social media sites interested in the game in question, using combination of quantitative and qualitative approach, we were able to form a questionnaire. Within a couple...
Klíčová slova:
počítačová hra|Kingdom Come: Deliverance|historie a videohry|historické RPG|reprezentace historie; videogame|Kingdom Come: Deliverance|history in videogames|historical RPG|representation of history