Název:
Prezidentské volby 2018 na Twitteru mluvčího prezidenta
Překlad názvu:
Czech presidential elections 2018 on the spokesman's Twitter
Autoři:
Ryšánek, Adam ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje obsahové analýze twitterového účtu @PREZIDENTmluvci Jiřího Ovčáčka, tiskového mluvčího prezidenta České republiky Miloše Zemana. V první části práce, je definována politická komunikace a sledován její vývoj od raných počátků až po současnost. Dále jsou v práci popsány moderní praxe politické komunikace. Teoretická část práce obsahuje i kapitolu o sociální síti Twitter, v níž se podrobněji věnuje twitterovým účtům amerického prezidenta Donalda Trumpa a českého premiéra Andreje Babiše. Druhá část práce se zabývá samotnou analýzou profilu Jiřího Ovčáčka na sociální síti Twitter. Profil je nejprve charakterizován v obecné rovině. Následně se práce věnuje kvantitativní obsahové analýze, v jejímž rámci je vzorek 358 příspěvků z období od 12. prosince 2017 do 12. února 2018 rozdělen do tří základních kategorií. V poslední části práce jsou prezidentské volby 2018 podrobeny časové analýze a dále kategorizovány.The subject matter of this thesis is to analyse the content of the twitter account @PREZIDENTmluvci of Jiri Ovcacek, spokesperson of the President of the Czech Republic Miloš Zeman. Theoretical part includes the definition of political communication and its brief history. Furthermore, the work describes the modern practice of political communication. The theoretical part of the thesis also contains a chapter discussing the social network Twitter and offers a detailed look at Twitter accounts of the president of the United States Donald Trump and the Czech Prime Minister Andrej Babiš. The practical part of the thesis deals with the analysis of the profile of Jiri Ovcacek on the social network Twitter. The period chosen for the analysis was from 12 December 2017 to 12 February 2018, a month before and after the first day of the first round of the 2018 Czech presidential election. A sample of 358 posts was defined on Ovcacek's Twitter account. The profile is first characterized in general. Subsequently, the tweets of spokesperson Jiri Ovcacek are divided into basic categories. In the last part of the thesis, the 2018 presidential elections are subjected to analysis and further categorized.
Klíčová slova:
Jiří Ovčáček; politická komunikace; prezidentské volby 2018; public relations; sociální sítě; spin-doctoring; tiskový mluvčí; Twitter; 2018 Czech presidential election; Jirí Ovcacek; political communication; public relations; social networks; spin-doctoring; spokesperson; Twitter