Original title:
Vývoj vypravování u dětí staršího školního věku
Translated title:
-
Authors:
Čepková, Ivana ; Pacovská, Jasňa (advisor) ; Saicová Římalová, Lucie (referee) ; Klimovič, Martin (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Disertační práce vychází z potřeby lépe poznat vývoj dovednosti vypravování dětí staršího školního věku. Cílem projektu je zkoumat vypravování v písemné podobě, ve školním (formálním) prostředí. Výsledky výzkumu mohou ukázat, jak lze efektivněji systematicky rozvíjet komunikační kompetence dětí dané věkové skupiny a také přispět k dalším výzkumům v oblasti jazykového vývoje.The suggested project is patterned on the need to learn more about the development of narration skills in children of later school age. The goal of this project is to research written narration in formal school environments so as to lead towards a more efficient, purposeful development of communication competence in children, and to contribute to other research in the field of language development.
Keywords:
communication and stylistic education|communicative competencies|writing|writen form|story|later school age|narration|storytelling; komunikační a slohová výchova|komunikativní kompetence|písemný projev|příběh|starší školní věk|vypravování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/121331