Název:
Učebnice hudební výchovy pro základní školy v letech 1968 až 1989
Překlad názvu:
Music education textbooks for primary schools between 1968 and 1989
Autoři:
Horák, Aleš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je analýza obsahu československých učebnic hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy v letech 1968 až 1989. Tato společensko-vědní teoretická práce se zabývá projevy tendenčních prvků tehdejšího režimu ve srovnání s funkčními částmi učebnice. Na základě získaných poznatků pak zasazuje některé projevy tendenčních prvků do společensko- historického kontextu a vytváří přehled těchto prvků. Současně porovnává učebnice ze 70. let s učebnicemi z 80. let z hlediska jejich struktury, přehlednosti a didaktické vybavenosti. Horák Aleš (B HV-D)Main topic of this bachelor thesis is analysis of the Czechoslovakian music education textbooks for the lower secondary education that were published between 1968 and 1989. This social science oriented theoretical thesis focuses on the tendencies of the former political era in context to the functional parts of the textbooks. The thesis later, based on the acquired insight to the problematics, puts specific tendentious elements of the textbooks into social-historical context and creates a summary of these elements. At the same time it also compares music education textbooks published in the 70's to the textbooks published in the 80's based on ther formal structure, clarity and didactic value. Horák Aleš (B HV-D)
Klíčová slova:
Nitranské konference; Totalitní režim; Učebnice hudební výchovy; Česká hudební společnost; Školské reformy; Czech music education society; Education reform; Music education textbooks; Nitra conference; Totalitarian regime