Original title:
Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie
Translated title:
Sensory Processing Disorders in Children in Occupational Therapy
Authors:
Zdeňková, Veronika ; Krivošíková, Mária (advisor) ; Vavříková, Marianna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Název bakalářské práce: Poruchy sensorické integrace u dětí z pohledu ergoterapie Abstrakt bakalářské práce: Poruchy senzorické integrace značně ovlivňují každodenní život dítěte i jeho rodiny. Vyskytují se zhruba u 7-15% populace a až u 90% dětí s poruchou autistického spektra. Cílem této bakalářské práce je popsat možnosti ergoterapeutické intervence u dětí s poruchami senzorické integrace. V teoretické části je představena metoda Senzorické integrace jako ucelená metoda pro diagnostiku i terapii těchto poruch. Další část je věnována bližšímu popisu jednotlivých poruch sensorické integrace. V práci jsou též uvedeny obecné nároky na provádění terapie Senzorické integrace, důležitou součástí teoretické části je popis terapie u dvou konkrétních poruch - dyspraxie a taktilní defenzivnosti. Praktická část je zaměřena na navržení terapeutického programu pro dětské pacienty s dyspraxií a taktilní defenzivností a posouzení jeho účinnosti. U každého z pacientů bylo provedeno vstupní vyšetření za využití rozhovoru, strukturované i nestrukturované klinické observace a Senzorického profilu 2, u dyspraxie též testem MABC-2. Dále byl realizován intenzivní blok terapií, jehož pokračováním bylo nastavení domácího...BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Zdeňková Vedoucí práce: Bc. Mária Krivošíková, M.Sc. Title: Sensory Processing Disorders in Children in Occupational Therapy Abstract: Sensory Processing Disorders significantly affect the daily life of the child and his family. They occur in about 7-15% of the population and in up to the 90% of children with Autism Spectrum Disorder. The aim of this thesis is to describe opportunities of occupational therapy interventions for children with Sensory Processing Disorders. The theoretical part presents the Sensory Integration method as a comprehensive method for diagnosis and therapy of these disorders. The next part is devoted to a more detailed description of individual Sensory Processing Disorders. The thesis also presents general requirements for the implementation of Sensory Integration therapy. An important part of the theoretical element is the description of therapy for two specific disorders - dyspraxia and tactile defensiveness. The practical part is focused on designing a therapeutic program for pediatric patients with dyspraxia and tactile defensiveness and assessing its effectiveness. Each patient underwent an initial examination using an interview, structured and non-structured clinical observation and Sensory Profile 2, and in dyspraxia also by...
Keywords:
dyspraxia; occupational therapy; sensory integration; sensory processing disorders; tactile defensiveness; dyspraxie; ergoterapie; poruchy senzorické integrace; senzorická integrace; taktilní defenzivnost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/120896