Original title:
Specifika výuky tělesné výchovy na malotřídní škole ZŠ
Translated title:
Specifics of teaching physical education in a composite class in elementary school
Authors:
Řepová, Soňa ; Hájková, Jana (advisor) ; Dlouhý, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá obecnou charakteristikou malotřídních škol v České republice. Cílem práce je zjistit, zda se tělesná výchova na malotřídních školách vyznačuje odlišnými specifiky v souvislosti s jejími omezenými prostorovými možnostmi. Tuto problematiku řeší výzkumná část diplomové práce, kde je snaha zmapovat výsledky prostřednictvím metody strukturovaného interview a dotazníkového šetření. Výsledkem výzkumného šetření je, že odlišnost prostorových a materiálních podmínek pro tělesnou výchovu malotřídních škol není překážkou pro naplnění Školního vzdělávacího programu TV a na kvalitě výuky se neprojevuje.The thesis is following up on general characteristics of a composite classes schools in Czech Republic. The goal of the thesis is to find out, whether the physical education on composite classes schools has different specifics, due to its current lack of spacial requirements for physical education. This problematic is examined in the investigatory part of the thesis, where the results are sought with structured interviews and surveys. The outcome of said surveys is, that the spacial and material conditions for physical education on composite classes school are not a hindrance to fulfil the School educational program in physical education and are not reflected on the quality of education.
Keywords:
alternative school; Composite classes school; countryside; countryside environment and specifics; early elementary education; elementary school; nature; physical education; suburban area; teaching organisation; alternativní škola; Malotřídní škola; mladší školní věk; organizace vyučování; prostředí a specifika venkova; příměstské obce; příroda; tělesná výchova; venkov; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/120674