Original title:
Marketingový plán sportovního klubu v neziskovém prostředí
Translated title:
Marketing plan of a sports club in a non-profit environment
Authors:
Zeman, Lukáš ; Čáslavová, Eva (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový plán sportovního klubu v neziskovém prostředí Cíle: Stěžejním cílem této bakalářské práce bude vytvořit na základě sebraných a zanalyzovaných dat marketingový plán pro neziskovou sportovní organizaci TJ SK Markvartice. Vytvořený marketingový plán bude vycházet z analýzy současné situace daného klubu a zároveň využívat poznatků neziskového marketingu tak, aby bylo v letech 2020 - 2024 dosaženo stanovených klubových cílů. Metody: V naší práci jsme použili metody zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů, analýzy textů a dokumentů a metodu analýzy SWOT. Všechny tyto metody byly aplikovány za účelem vytvoření podrobné situační analýzy zkoumané sportovní organizace, která pomohla odhalit nejvýznamnější faktory ovlivňující zkoumaného subjektu a na základě nich stanovit marketingové cíle a strategie. Výsledky: Na základě důkladného prozkoumání cílových skupin klubu a faktorů ovlivňujících vnitřní a vnější prostředí sportovní organizace byla zvolena nejvhodnější marketingová strategie. Realizace této marketingové strategie byla provedena formou implementace souboru prioritních opatření, které byly označeny za nejvýznamnější činitele s ohledem na plnění stanovené soustavy organizačních cílů a finanční možnosti klubu. Kromě srovnání nákladů spojených s realizací...Title: Marketing plan of a sports club in a non-profit environment Objectives: The main aim of this thesis will be to create a marketing plan for non-profit sports organization TJ SK Markvartice based on collected and analyzed data. The created marketing plan will be based on an analysis of the current situation of the club and at the same time use the knowledge of non-profit marketing so that the goals set are achieved in 2020-2024. Methods: In our work we used methods of participatory observation, semi-structured interviews, analysis of texts and documents and SWOT analysis method. All these methods were applied in order to create a detailed situational analysis of the researched sports organization, which helped to identify the most important factors affecting the researched entity and based on them to determine marketing goals and strategies of the sports organization. Results: Based on a thorough scrutiny of the club's target market (social group) and factors influencing the internal and external environment of the sports organization, the most suitable marketing strategy has been chosen. The implementation of this marketing strategy was carried out in the form of complex of preferred marketing precautions, which we identified as the most important elements with regard to meeting the set...
Keywords:
action program; association; marketing mix; marketing strategy; non-profit marketing; SWOT analysis; SWOT matrix; akční program; analýza SWOT; marketingová strategie; marketingový mix; nekomerční marketing; spolek; SWOT matice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/120236