Název:
Aktuální trendy v přírodovědném vzdělávání na základních a středních školách se zaměřením na první pomoc
Překlad názvu:
Actual trends in science education at primary and secondary schools with a focus on first aid
Autoři:
Loudová, Hana ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práci si klade za cíl na základě původních odborných zdrojů vytvořit literární rešerši na dané téma, a tak pomoci informovat veřejnost, zejména pak učitele, o problematice výuky přírodovědných předmětů a první pomoci. Hlavním cílem práce je představit ucelený přehled hlavních aktuálních trendů v přírodovědném vzdělávání a ve výuce první pomoci, přednosti a úskalí jednotlivých metod, včetně konkrétních příkladů pro jejich implementaci v daných oblastech. Úvodní kapitola shrnuje historický vývoj přírodovědného vzdělávání pro ukotvení těžiště práce do kontextu. Hlavním obsahem rešerše je představení jednotlivých inovativních výukových metod s jejich přednostmi a úskalími včetně konkrétních příkladů využití ve výuce biologie a přírodopisu na základních a středních školách. Stejný koncept členění pro přehlednost zachovává i kapitola o výuce první pomoci. Závěrečná kapitola se věnuje zhodnocení a porovnání trendů v přírodovědném vzdělávání a výuce první pomoci s tradiční výukou.This bachelor's thesis aims to create a literary review based on original research regarding the given topic, and thus help inform the public, especially teachers, about the issue of teaching science subjects and first aid. The main purpose of this thesis is to present a comprehensive overview of the main current trends in science education and in first aid training, the advantages and disadvantages of various methods, including specific examples for their implementation in these areas. The introductory chapter summarizes a historical development of science education to anchor a focus of work into the context. The main content of the review is the presentation of individual innovative teaching methods with their advantages and disadvantages, including specific examples of their use in the teaching of biology and natural sciences at primary and secondary schools. The same concept of classification for clarity is maintained in the chapter on teaching first aid. The final chapter deals with an evaluation and comparison of trends in science education and first aid training with traditional teaching.
Klíčová slova:
přírodovědné vzdělávání; vyučovací metody; výuka první pomoci; first aid training; science education; teaching methods