Název:
Lávka pro pěší
Překlad názvu:
Pedestrian footbridge
Autoři:
Bílek, Radim ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem lávky pro pěší přes ulici Radlickou s celkovou délkou okolo 90 m v Praze. Variantní návrh obsahuje 3 řešení s rozdílnými statickými systémy konstrukce. Na základě multikriteriální analýzy je zvolena nejvhodnější varianta. K podrobnému zpracování byla vybrána varianta A – spojitý přímopásový příhradový nosník. Jedná se o příhradovou lávku s dolní ortotropní mostovkou bez zavětrovacího ztužidla, kde stabilitu horního pasu zajištuje rámová tuhost svislic a tuhost příčníku. Podrobný statický výpočet obsahuje posouzení nosných částí konstrukce a svarů. Všechny nosné ocelové prvky jsou navrženy z oceli S 355. Posouzení a dimenzování bylo provedeno dle platných norem ČSN EN 1990-1993.
The subject of this diploma’s thesis is design of the footbridge over Radlická street in Prague. Total length of the footbridge is about 90 m. Three variant designs were made with different systems of static construction. Based on the multi-criteria analysis, the most suitable variant was chosen. The variant A, a continuous truss beam, was chosen for detailed design. It is a truss footbridge with a lower orthotropic deck without a wind bracing. The stability of the upper chord is secured by frame stiffness of verticals and stiffness of the floor beam. Detailed static calculation includes assessment of load-bearing parts of the structure and assessment of welds. The structure is made of steel class S335. Assessment and dimensioning were designed according to valid standards ČSN EN 1990-1993.
Klíčová slova:
dolní mostovka; lávka pro pěší; Ocelová konstrukce; ortotropní mostovka; spojitý příhradový nosník; svařovaný profil; continuous truss beam; footbridge; lower bridge deck; orthotropic steel deck; steel structure; welded section
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/196014