Original title:
Procedurální generování struktur typu dungeon
Translated title:
Procedural Generation of Dungeon Type Structures
Authors:
Šipoš, Marek ; Rychlý, Marek (referee) ; Bartík, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo navrhnout a vytvořit knihovnu pro procedurální generování dungeonů a webovou aplikaci pro její praktické využití. Knihovna nabízí konfigurační rozhraní, generování výstupu podle této konfigurace a souborovou podporu. Webová aplikace pak umožňuje získaný výstup vizualizovat. Pro implementaci byl zvolen jazyk Java.
The main aim of this bachelor thesis was to design and develop a library for procedural generation of dungeons and web application for its practical use. The library offers a configuration interface, output generation according to this configuration and file support. The web application allows the visualization of the obtained input. The implementation was done in Java language.
Keywords:
cellular automaton; corridor; delaunay triangulation; dungeon; generator; graph; Java; library; Maven; minimum spanning tree; procedural generation; roguelike; room; celulární automat; chodba; delaunayova triangulace; dungeon; generátor; graf; Java; knihovna; Maven; minimální kostra; místnost; procedurální generování; roguelike
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/194997