Original title:
Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2020
Translated title:
Public on Special Schools and Inclusive Education - September 2020
Authors:
Spurný, Martin Document type: Research reports
Year:
2020
Language:
cze Series:
Tiskové zprávy CVVM, volume: or201008 Abstract:
[cze][eng] Pravidelný výzkum CVVM v září 2020 zjišťoval názory české veřejnosti na zřizování praktických a speciálních základních škol, základních škol s rozšířenou výukou a víceletých gymnázií. Dále zjišťoval názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.In September 2020 the Public Opinion Research Centre examined views of the Czech public on the creation of special schools in compulsory nine-year basic education and views on whether the children with physical or mental disabilities, children from poor or vice versa from wealthy families, children of foreign nationals, Roma children and gifted children should be educated in mainstream classes.
Keywords:
education; physical or mental disabilities; special schools