Název:
Vplyv vône na dopyt po občerstvení v Slovenskom národnom divadle
Autoři:
Letašiová, Lucia Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Letašiová, L. Vliv vůně na poptávku po občerstvení v Slovenském národním divadle. Bakalářska práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. V této bakalářské práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroj smyslového marketingu na rozhodování spotřebitele při výběru občerstvení v kulturním zařízení. Cílem je také zjistit a identifikovat další faktory, které by mohli kromě vůně ovlivnit návštěvníka při nákupu, a na základě získaných údajů vytvořit doporučení, které vede k zvýšení prodeje a tržeb. Výzkum probíhal během dvou představení, při kterých byli návštěvníci Slovenského národního divadla vystavení působení vůně, a byl při tom sledovaný prodej vybraných položek občerstvení. Získané hodnoty byly následně porovnány s běžným prodejem bez vlivu vůně a analyzované. Prodej stoupl u dvou ze tří sledovaných položek, konkrétně jde o kávu a štrůdl. Jiné faktory, které můžou výsledky výzkumu ovlivnit, jsou hlavně omezený čas na nákup případně jiné vůně v interiéru, jako uvedlo více tázaných návštěvníků.Letašiová, L. The influence of smell on demand for refreshments in The Slovak National Theatre. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2017. In this thesis the influence of smell is examined using a sensory marketing in the attempt to sway the consumers' decision making in relation to choosing the refreshments in this cultural environment. The goal is also to identify other factors apart from the sense of smell that can be influential for the visitor in buying and to create a recommendation leading into higher sales and profit based on identified information. The research was held during two performances, when the visitors to The Slovak National Theatre were exposed to the influence of the scent and the purchase of selected refreshments was tracked. The outcome values were then compared to values gained during normal duty without the scent influence and analysed. The sale was increased in two out of three tracked items, a coffee and a strudel to be exact. Other factors that could have possibly influenced the outcome are mostly the limited time for sales or other scents indoors, as more of the people stated.
Klíčová slova:
nákupní chování; rozhodování spotřebitele; smyslový marketing; vůně