Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vplyv vône na dopyt po občerstvení v Slovenskom národnom divadle
Letašiová, Lucia
Letašiová, L. Vliv vůně na poptávku po občerstvení v Slovenském národním divadle. Bakalářska práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. V této bakalářské práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroj smyslového marketingu na rozhodování spotřebitele při výběru občerstvení v kulturním zařízení. Cílem je také zjistit a identifikovat další faktory, které by mohli kromě vůně ovlivnit návštěvníka při nákupu, a na základě získaných údajů vytvořit doporučení, které vede k zvýšení prodeje a tržeb. Výzkum probíhal během dvou představení, při kterých byli návštěvníci Slovenského národního divadla vystavení působení vůně, a byl při tom sledovaný prodej vybraných položek občerstvení. Získané hodnoty byly následně porovnány s běžným prodejem bez vlivu vůně a analyzované. Prodej stoupl u dvou ze tří sledovaných položek, konkrétně jde o kávu a štrůdl. Jiné faktory, které můžou výsledky výzkumu ovlivnit, jsou hlavně omezený čas na nákup případně jiné vůně v interiéru, jako uvedlo více tázaných návštěvníků.
Vplyv vône ako nástroja zmyslového marketingu na rozhodovanie spotrebiteľa
Letašiová, Lucia
V této diplomové práci je zkoumaný vliv vůně jako nástroje smyslového marketingu na spotřebitelské chování v průběhu nákupního procesu. Cílem této práce je také popsat fungování vůně a na základě získaných údajů navrhnout vhodné doporučení, které bude využitelné pro vybrané gastronomické zařízení, a které slouží k uspokojení potřeb jak spotřebitelů, tak provozovatelů těchto zařízení. Příklad je demonstrovaný na výzkum, který probíhal ve Slovenském národním divadle, kde byli jeho návštěvníci v průběhu dvou týdnů vystaveni působení vůně. V průběhu této doby bylo sledované chování návštěvníků a také prodejnost tří položek. Získaná data byla porovnána s obdobím bez působení vůně. Statisticky signifikantní rozdíl v prodeji nastal u všech třech položek, u kávy a štrůdlu došlo ke zvýšení a u pagáče ke snížení prodeje. Je nevyhnutné identifikovat faktory, díky kterým by mohlo dojít ke zkreslení získaných dat. Návštěvníci se cítili být při nákupním procesu omezení zejména faktorem času, který je nutné zohlednit při dlouhodobějším využití vůně, případně dalším výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.