Název:
Singltrek jako fenomén rozvoje turismu v Česku
Autoři:
Dohnálková, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá zhodnocením rozšíření produktu lesních stezek pro terénní cyklistiku, označovaných jako singltreky, na území České republiky. Teoretická část řeší relevantní pojmy jako je turismus, cykloturistika, terénní cyklistika a singltrek. Práce se zabývá teoretickým ukotvením marketingu, sloužící jako metodický podklad k vlastní části práce. V praktické části jsou na základě splnění nadefinovaných kritérií studovány lokality singltreků. Sledována je jejich dynamika a rozšíření dle znaků území (geografické hledisko) a dle marketingových nástrojů, které uplatňují provozovatelé daných singltreků (marketingové hledisko). Výsledky práce ukázaly patrné diference singltreků a bike parků. Realizaci většiny singltreků lze zaznamenat od roku 2013, a to více na Moravě. Jsou zpravidla umisťovány do přírodně atraktivního území a do blízkosti menších obcí.The aim of this Bachelor Thesis is regional distribution of trails for mountain biking in Czech Republic, usually called singletracks. Theoretical part deals with relevant terms, such as tourism, cycling, mountain biking and singletrack. Terms from marketing that serve as methodical content for practical part of thesis are mentioned as well. Practical part shows analysis of particular singletracks that meet defined criteria. Main focus is on their locations and dynamics, specifically from geographical and marketing point of view. Results of thesis showed differences between singletracks and bike parks. Majority of singletracks were built since 2013, more frequently in Moravian regions. Typically, they are located near less populated municipalities and in territories with high natural attractiveness.
Klíčová slova:
cykloturistika; geografie singltreků; marketing cestovního ruchu; singltrek; stezky