Název:
Analýza druhů biopotravin ve specializovaných prodejnách "Zdravé výživy" v Olomouckém kraji
Autoři:
Illíková, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřená na analýzu druhů biopotravin ve specializovaných prodejnách Zdravé výživy v Olomouckém kraji. Teoretická část se zabývá pojmem biopotravina a ekologickým zemědělstvím. Je zde provedena analýza českého trhu s biopotravinami a porovnání cen biopotravin a potravin konvenčních. V praktické části je provedena analýza prodeje biopotravin ve specializovaných prodejnách zdravé výživy Olomouckého kraje za použití dvou dotazníků. Cílem prvního dotazníkového šetření zaměřeného na specializované prodejny zdravé výživy bylo zjistit, které biopotraviny jsou zastoupené v jejich nabídce, o které biopotraviny je největší zájem nebo jaké poskytují služby v souvislosti s prodejem biopotravin. Druhé dotazníkové šetření bylo zaměřené na spotřebitele biopotravin, jehož cílem bylo zjistit, jak často biopotraviny nakupují, důvody, proč biopotraviny nakupují, nejčastěji nakupované druhy nebo jak jsou s nabízeným zbožím v jejich okolí spokojeni.The bachelor thesis analyses the types of organic food available in specialised food chain Healthy Eating in the Olomouc region. The theoretical part discusses the concept of organic food and ecological farming. The analysis of the Czech organic food market is carried out. Including a comparison of the prices of organic and conventional foods. The practical part stuies the sales of organic food in specialised health food stores in the Olomouc region with the help of quantitative data gathered through two questionnaires. The aim of the first questionnaire, addressed to the owners / managers of specialised organic food stores is to find out what types of food are represented in the stores, what types of organic food are the most popular and what tactics they use to facilitate the sales of organic food. The aim of the second questionnaire, targeting the consumers of organic food is to determine the frequency of organic food purchases, the reasons driving the decision to buy organic food and the types of organic food which are most often purchased.
Klíčová slova:
analýza; biopotravina; dotazníkové šetření; ekologické zemědělství; český trh s biopotravinami