Název:
Zákaznické problémy při nákupech oděvů v kamenných prodejnách v České republice
Autoři:
Fogašová, Tereza Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] FOGAŠOVÁ, T. Zákaznické problémy při nákupech oděvů v kamenných prodejnách v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zaobírá zákaznickými problémy při nákupu oděvů v kamenných prodejnách v České republice. Stěžejním cílem práce je navrhnout marketingová doporučení pro kamenné prodejny s oděvy, která by mohla vést k tomu, aby byl nákupní proces jednodušší a příjemnější pro zákazníky i zaměstnance. Práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících zákazníky v místě prodeje, jejich preferencemi a identifikací a zhodnocením významu problémových oblastí, se kterými se zákazníci při nákupu oděvů setkávají. Pro získání stěžejních informací bylo využito dotazníkového šetření (n = 317) a hloubkových rozhovorů (n = 6). Oba výzkumy byly doplněny pozorováním ve vybraných brněnských prodejnách s oděvy. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že význam kamenných prodejen se neztrácí, pouze se mění jejich role. Navzdory předpokladu, že budou kamenné prodejny v budoucnu zastávat spíše doplňkovou funkci k e-shopům, lze konstatovat, že jsou nenahraditelné. Zejména kvůli možnosti se se zbožím osobně seznámit a vyzkoušet si ho.FOGAŠOVÁ, T. Customer problems in purchasing clothing in brick-and-mortar stores in the Czech Republic. Thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2019. The thesis deals with customer problems when buying clothes in brick-and-mortar stores in the Czech Republic. The main aim of the thesis is to propose marketing recommendations for brick-and-mortar stores with clothes, which could lead to making the process of purchase easier and more pleasant for customers and employees. The thesis provides an analysis of factors influencing customers at the point of sale, their preferences and identification and evaluation of the importance of problem areas that customers encounter when shopping for clothes. To obtain key information, a questionnaire survey (n = 317) and in-depth interviews (n = 6) were conducted. Both surveys were supplemented by observations in selected stores in Brno. Based on the research, it was found that the importance of brick-and-mortar stores does not disappear, only their roles are changing. In spite of the assumption that brick-and-mortar stores will be more complementary to e-shops in the future, we can say that they are irreplaceable. Especially because of the possibility of getting to know the goods personally and trying it out.
Klíčová slova:
kamenné prodejny; nákupní chování; oděvy; online nakupování; zákaznické problémy