Název:
Faktory ovplyvňujúce vstup podnikateľského subjektu na zahraničné trhy
Autoři:
Černayová, Kristína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na určení klíčových faktorů úspěchu vstupu subjektu na litevský trh působícího v odvětví pivovarnictví. Pracuje s odborní terminologií, která se týká problematiky MSP, internacionalizačního procesu, situační analýzy, manažerského rozhodování a v neposlední řadě analýzy rizik. Práce se věnuje analýze a komparaci slovenského a litevského tržního prostředí pomocí PESTEL analýzy a Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil, na základě kterých idenfitikuje faktory rizika vstupu na litevský trh, dále se soustředí na výběr lokality a formu vstupu a také na specifikaci rizik a klíčových faktorů úspěšné internacionalizace podniku pomocí mapy rizik a citlivostní analýzy. Celková problematika vstupu pivovaru na zahraniční trh je doplněna o podnikatelský plán, jeho predikci a SWOT analýzu pivovaru RYS, které napomohly k celkové identifikaci faktorů úspěšnosti a naplnění cíle práce.The diploma thesis focuses on determining the critical success factors of SMEs breweries penetration of the Lithuanian market. The first part deals with the terminology related to the SMEs, the internacionalization process itself, situation analysis, the management decision process and last but not least, risk analysis. The practical part is devoted to to the analysis and comparison of slovak and lithuanian market environment through PESTEL and Porter analysis, a selection of the location and a form of penetration of the Lithuanian market. Morover, it specifies risks and critical success factors of the internationalization of the company using a map of risks and a sensitivity analysis. The overall topic is complemented of a business plan, its prediction and SWOT analysis.
Klíčová slova:
citlivostní analýza; internacionalizační proces; kritické faktory úspěchu; Litevský trh; pivovarnictví; podnikatelský plán; situační analýza