Název:
Vliv vizuálních stimulů místa prodeje na pozornost spotřebitelů z generace Y
Autoři:
Drexler, Denis Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Disertační práce se zaměřuje na oblast in-store komunikace, jejího vnímání a vizuální pozornosti v rámci jednotlivých prvků místa prodeje. Cílem práce je po-souzení vlivu vybraných vizuálních nástrojů místa prodeje na pozornost spotřebi-tele z generace Y. Pro splnění tohoto cíle bylo využito metody eye-trackingu (n = 54), hloubkových rozhovorů (n = 54) a focus groups (n = 32) se spotřebiteli, hloubkových rozhovorů s odborníky z praxe (n = 12) a dotazníkového šetření (n = 1456). Výsledkem práce je následně zhodnocení významu těchto vizuálních prvků napříč rozdílnými kategoriemi potravin, komparace zjištěných poznatků s teorií a praxí, a návrh doporučení aplikovatelných v praxi.The dissertation focuses on the area of in-store communication, its perception and visual attention within the elements of the point of sale. The aim of the thesis is to evaluate the influence of selected visual instruments of the sales point on attention of the consumer from generation Y. To realize this aim were used eye-tracking method (n = 54), in-depth interviews (n = 54) and focus groups (n = 32) with consumers, in-depth interviews with specialist (n = 12) and questionnaire (n = 1456). The result of the work is the evaluation of the importance of these visual elements across the different categories of foods, the comparison of the findings with the theory and practice and the proposal of recommendations applicable in practice
Klíčová slova:
chování spotřebitele; eye-tracking; místo prodeje; nákup potravin; pozornost; Česká republika