Název:
Návrh metodiky šetření příčin leteckých nehod zaviněných lidským činitelem v malém letectví
Překlad názvu:
Draft methodology for investigating the causes of aviation accidents caused by human factor in general aviation
Autoři:
Pulgret, Lukáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V této diplomové práci se zabývám problematikou šetření leteckých nehod, které byly zaviněny lidským činitelem v kategorii letadel s pevným křídlem do maximální vzletové hmotnosti 2500 kg. Šetření leteckých nehod podléhá leteckému předpisu L13. Není však jasně vytvořena metodika, která by napomáhala určit, která konkrétní lidská selhání vedla k dané nehodě. Cílem předložené diplomové práce je identifikovat nedostatky závěrečných vyšetřovacích zpráv a vytvořit souhrnnou analýzu, která, povede k návrhu metodiky, zabývající se procesem vyhodnocování leteckých nehod způsobených lidským činitelem.
This Master´s thesis examines Investigation of aircraft accidents / incidents, which were caused by human error. My thesis is focused on fixed wing aircrafts with maximum take off weight up to 2500 kg. Practices of Aircraft accident / incident Investigation are described in Annex L13 which is document published by Ministry of Transport of the Czech Republic. This document provides some support for investigators but does not contain methodology which should be used to discover human error by which the accident / incident was caused. This thesis has two major purposes. First purpose is to analyze Final reports of investigations and suggest improvements which can be made. Second goal of this thesis is to create own methodology for investigating the causes of aviation accidents / incidents caused by human factor.
Klíčová slova:
HFACS; Letecké nehody / incidenty; letectví; lidský faktor; metodika; selhání lidského faktoru; závěrečné zprávy; Aviation; Aviation accidents / incidents; Final reports; HFACS; Human error; Human factor; Methodology
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/192744