Original title:
Návrh zdokonalení marketingového mixu společnosti
Translated title:
Proposals for Marketing Mix Elements Improvement
Authors:
Vinkler, Vojtěch ; Krause, Jan (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce je zaměřena na analýzu nynější situace marketingového mixu společnosti Prograin ZIA, s.r.o. a následně na návrhy pro upravení, respektive zdokonalení marketingového mixu. Teoretická část práce se zabývá marketingem, marketingovým mixem, marketingovou komunikací a analýzou prostředí. Praktická část je věnována návrhům ke zdokonalení marketingového mixu a jejich aplikaci. Firma Prograin ZIA, s.r.o. se zabývá obchodní činností specializovanou na obchod s osivy sóji, lupiny a zemědělskými produkty.
This thesis focuses on the analysis of actual marketing mix state of Prograin ZIA, s.r.o. and consequently on proposals for adjusting, better said improving the marketing mix. The theoretical part deals with marketing, marketing mix, marketing communication and business environment analysis. The practical part is about the design of an improved marketing mix and its application. Prograin ZIA, s.r.o. deals with trading activities specialized in the trade of soya, lupine and agricultural products.
Keywords:
marketing; marketing communication; Marketing mix; price; product; promotion; SWOT analysis; cena; distribuce; marketing; marketingová komunikace; Marketingový mix; produkt; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192412