Original title:
Využití nástrojů interního marketingu pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců
Translated title:
The Utilization of Internal Marketing for Increasing Employee Satisfaction
Authors:
Dostálová, Iveta ; Uhrová, Kamila (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá využitím nástrojů interního marketingu pro zvýšení spokojenosti zaměstnanců v konkrétní společnosti. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska dané problematiky. Analytická část je zaměřena na analýzu a popis současné situace v podniku. Součástí je také dotazníkové šetření. V návrhové části jsou představena konkrétní řešení vycházející ze získaných dat. Tyto změny povedou ke zvýšení spokojenosti zaměstnanců.
The diploma thesis focuses on the use of internal marketing to increase satisfaction of the employees in the specific company. There is a theoretical background of given issue in the theoretical part. The analytical part is centred on the analysis and description of the current situation in the company. One part of the analysis is also a questionnaire. In the proposal part, the definite solutions are introduced in accordance to gained information. These changes will lead to an increase of the employee satisfaction.
Keywords:
corporate culture; evaluation of satisfaction; HR marketing; human resources; incentives; internal marketing; marketing; motivation of employees; satisfaction of employees; firemní kultura; hodnocení spokojenosti; HR marketing; interní marketing; lidské zdroje; marketing; motivace; motivace zaměstnanců; spokojenost zaměstnanců
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192077