Název:
Multiagentní a optimalizační metody pro hry typu Stealth
Překlad názvu:
Multi-Agent and Optimalisation Methods for Stealth Games
Autoři:
Láncoš, Jan ; Vídeňský, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá implementací chování oponentů ve videohrách žánru "stealth". Klade důraz na jeho věrohodnost v porovnání s chováním skutečných lidí a na kvalitní herní zážitek. Práce popisuje využití algoritmu A* pro dynamické hledání cest ve dvourozměrném prostředí. Dále se zabývá systémem patrolování oponentů, jejich schopností detekovat přítomnost hráče a týmovou spoluprací při snaze o hráčovo dopadení s využitím vzájemné komunikace. V rámci práce byla dále v jazyce C++ vytvořena jedna hratelná úroveň předvádějící popsané chování v praxi. Práce může sloužit jako inspirace pro tvorbu vlastních rozhodovacích systémů do počítačových her podobného typu.
This bachelor thesis deals with the opponents' behaviour in stealth-based video games. It's main focus is the credibility of said behaviour in comparison to the opponents' real life counterparts and the overall immersiveness of the experience. The thesis describes the usage of the A* algorithm for dynamic pathfinding in a two-dimensional space. Furthermore it describes the opponents' patrolling system, their ability to detect the player's presence and also their ability to cooperate and communicate while trying to chase the player down. One playable level demonstrating the described behaviour has also been created as part of this thesis using the C++ language. The thesis can be used as an inspiration for anyone interested in making their own intelligent systems for computer games of a similar type.
Klíčová slova:
a s hvězdičkou; a*; agentní; detekce; hierarchická navigace; hra; inteligentní systém; multiagentní ; nadbíhání; navigace; plížení; počítačová hra; pronásledování; spolupráce; systém rozhodování; tajnost; ui; umělá inteligence; videohra; a star; agent; ai; artificial intelligence; chase; computer game; cooperation; detection; flanking; game; hierarchical pathfinding; intelligent system; multiagent ; navigation; pathfinding; silent; sneaking; stealth; video game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/191572