Název:
Sociální média očima studentů gymnázia
Překlad názvu:
Social Media In The Eyes Of Grammar Students
Autoři:
Charvátová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Sociální média očima studentů gymnázia se zabývá sociálními médii a jejich vlivem na adolescenty. Cílem je za pomoci kvalitativního výzkumu zjistit, jak adolescenti používají sociální média, jaký mají vztah k influencerům, zda je vnímají jako vzory svého chování a jestli nějakým způsobem ovlivňuje obsah na sociálních médiích nebo influenceři jejich postoje. Dále je cílem prozkoumat, jak studenti rozlišují reklamu na sociálních médiích a jaký mají vztah k neoznačené reklamě. V neposlední řadě je zkoumán obsah školního předmětu mediální výchova, jeho přínos pro mediální gramotnost studentů a také role, kterou v jeho výuce zaujímají sociální média. V teoretické části jsou představeny teoretické koncepty a pojmy, které souvisí s tématem diplomové práce. V rámci metodologické části jsou popsány metody použité ve výzkumu. Výzkum je založen na principu případové studie a zvolena je pro něj kvalitativní metoda formou skupinových rozhovorů. Kvalitativní data jsou následně analyzována metodou zakotvené teorie. V analytické části diplomové práce jsou popsány výstupy z kvalitativního výzkumu, které jsou dále analyzovány a interpretovány. Na závěr jsou shrnuty výstupy z výzkumu a jsou navržena další doporučení pro zkoumání v této oblasti.This thesis focuses on the influence of social media on adolescents. The aim is to find out through qualitative survey how the adolescents use social media, how are they affected by influencers, whether they are seen as role models and whether social media content or influencers influence their attitude. Also surveyed is the way adolescents distinguish between advertisement on social networks and their views about unlabeled advertisement. The school subject of social education is examined for its content, emphasis on social media and its contribution to media literacy of the students. Theoretical concepts and terminology are introduced in the theoretical section. Survey methods are described in the methodological section. The case study is a qualitative survey via focus group. Grounded theory methodology is used for analyzing the qualitative data. The outcomes of the survey are described, analyzed and interpreted in the analytical section. The conclusion concludes the outcomes of the survey and provides suggestions for further research.
Klíčová slova:
adolescent; influencer; mediální gramotnost; postoje; reklama; sociální média; Adolescent; Advertising; Attitudes; Influencer; Media Literacy; Social Media