Název:
Branding umělce: Případ Jeffa Koonse
Překlad názvu:
Branding The Artist: The Case of Jeff Koons
Autoři:
Legáthová, Lucia ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Katz, Philip (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The general objective of this thesis is to develop the idea of an artist as a brand through the lens of contemporary theories on the relationships between branding and art. Over the last years, there has been a noticeable shift in the global art market, and art has become a subject to market forces and product life cycles, just like brands. This thesis attempts to provide new insights into the practice of branding within the art world, drawing from the case of Jeff Koons. The first part of the thesis offers a theoretical framework which will develop the understanding of art within the context of brand management. Building on the research outputs, the notion of the artist as a brand manager is proposed, placing the artists in the middle of the branding processes as creators of their own brands through the utilization of various marketing activities. The second part of the thesis analyzes the artistic career of Jeff Koons within a branding perspective. The case analysis provides the reader with a detailed description of the artist's career, public image and use of four selected branding practices. With the aim to expand the theoretical knowledge of branding within the art world, contribute to its generalizability and stimulate further research in this matter, this thesis seeks to answer the questions...Cílem této bakalářské práce je představit koncept umělce jako značky prostřednictvím současných teorií o vztahu mezi značkou a uměním. Na globálním trhu s uměním došlo v posledních letech k výraznému posunu a umění se stalo předmětem tržních sil a životních cyklů výrobků stejně jako tradiční značky. Tato bakalářská práce poskytuje nový pohled na praxi brandingu v uměleckém světě, vycházejíc z případové studie Jeffa Koonse. První část práce nabízí teoretický rámec, který rozvíjí porozumění umění v kontextu řízení značky. Na základě výstupů z výzkumu teorie je definována role umělce jako manažera značky. Teoretická část práce popisuje roli umělců v rámci procesu budování značky jako tvůrců vlastních značek prostřednictvím využívání různých marketingových aktivit. Druhá část práce analyzuje uměleckou kariéru Jeffa Koonse v perspektivě brandingu. Případová analýza poskytuje podrobný popis kariéry umělce, povědomí veřejnosti o jeho značce a použití čtyř vybraných postupů při budování značky. S cílem rozšířit teoretické znalosti o brandingu v uměleckém světě, přispět k jeho zobecnění a stimulovat další výzkum v této oblasti, se tato práce snaží odpovědět na otázku zapojení Jeffa Koonse do etablování a propagace sebe a svého umění na uměleckém trhu, a tedy určit, zda a proč by měl být umělec považovaný za značku.
Klíčová slova:
branding; Jeff Koons; prípadová štúdia; umelec; umelecký marketing; umenie; art; artist; arts marketing; branding; case study; Jeff Koons