Název:
Komparace marketingové komunikace dvou turistických destinací směrem k českému zákazníkovi
Překlad názvu:
Comparation of marketing communication of two tourist destinations towards czech customer
Autoři:
Kočer, Ondřej ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Komparace marketingové komunikace dvou turistických destinací směrem k českému zákazníkovi" pojednává o cestovním ruchu, věnuje se jeho oblibě mezi českými turisty a zaměřuje se konkrétně na oblast Itálie a Švýcarska. Zároveň se zabývá marketingovou komunikací těchto destinací směřovanou na potenciální české zákazníky a analyzuje její obsah i to, jakými komunikačními kanály je šířena. V práci jsou vysvětleny pojmy vztahující se k probíranému tématu, prezentovány mnohé grafy a tabulky týkající se evropského cestovního ruchu v posledním desetiletí a komparován je i samotný cestovní ruch v obou destinacích. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum v podobě online dotazníkového šetření, následná analýza výsledků a navržená doporučení. Tato část práce slouží k ověření či vyvrácení zkoumaných hypotéz, které se mimo jiné zabývají (ne)znalostí marketingové komunikace jednotlivých destinací mezi Čechy, její důležitostí a vztahem k jejich atraktivitě pro potenciální české zákazníky. Výsledkem práce je komplexní pohled na zkoumané téma, komparace komunikačních aktivit obou destinací a analýza odpovědí respondentů.The bachelor's thesis "Comparation of marketing communication of two tourist destinations towards czech customer" deals with tourism and its popularity among Czech travelers and focuses specifically on the region of Italy and Switzerland. At the same time, it focuses on the marketing communication of these destinations aimed at potential Czech customers and analyzes its content and the communication channels through which it is disseminated. It explains the concepts related to the topic, presents many graphs and tables related to European tourism in the last decade and compares the tourism itself in both destinations. The practical part of the work consists of quantitative research in the form of an online questionnaire survey, subsequent analysis of the results and proposed recommendations. This part of the work serves to verify or refute the researched hypotheses, which deal, among other things, with knowledge of marketing communication of individual destinations, its importance and relation to their attractiveness to Czech customers. The result of the work is a comprehensive view of the researched topic, a comparison of communication activities of both destinations and an analysis of respondents' answers.
Klíčová slova:
cestovní ruch; Itálie; Marketingová komunikace; propagace; zahraniční turistika; Češi; Švýcarsko; Czechs; foreign tourism; Italy; Marketing communication; promotion; Switzerland; tourism