Original title:
Návrh mezinárodní marketingové strategie vybraných událostí pro vybranou příspěvkovou organizaci města Brna
Translated title:
International Marketing Strategy Proposal of Selected Events for Selected Contributory Organization of the City of Brno
Authors:
Tatarová, Barbora ; Moserová, Veronika (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem marketingové strategie vybraných událostí pro příspěvkovou organizaci TIC BRNO a poskytuje tak doporučení pro danou organizaci. První část práce popisuje jednotlivé cíle práce. Teoretická část v krátkosti nastíní základní terminologie, nezbytné pro porozumění tématu. Kapitola je věnována problematice marketingu, mezinárodního marketingu, marketingové strategie a marketingu destinace. Převážnou část tvoří digitální marketing, sociální marketing a marketingový mix. V analytické části práce je rozebrán současný stav zkoumané příspěvkové organizace a vybraných událostí. Praktická část obsahuje především interpretaci návrhu marketingové strategie pro zviditelnění vybraných událostí v zahraničí, a tedy přilákání nových zahraničních turistů.
This thesis deals with the proposed marketing strategy of selected events for the contributory organization, TIC BRNO and provides recommendations for the organization. The first section describes the individual goals of the work. The theoretical section briefly outlines the basic terminology necessary for understanding the topic. This section is devoted to marketing, international marketing, marketing strategy and destination marketing. The majority of the theoretical section concentrates on digital marketing, social marketing and marketing mix. The analytical section analyzes the current state of the contributory organization and selected events. The practical section mainly contains the interpretation of the marketing strategy proposal for the visibility of selected events abroad in order to attract new foreign tourists.
Keywords:
Brno Christmas; destination marketing; Gourmet Brno; international marketing; marketing; marketing mix; marketing strategy; Open House Brno; TIC Brno; Brněnské Vánoce; Gourmet Brno; marketing; marketing destinace; marketingová strategie; marketingový mix; mezinárodní marketing; Open House Brno; TIC Brno
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191359