Název:
Prostor jako paradigma výuky
Překlad názvu:
Teaching-space paradigm
Autoři:
Vicanová, Nela ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury
Abstrakt: [cze][eng]
Zadaný areál pro návrh nové Fakulty architektury je obklopen ulicemi Údolní, Úvoz a Tvrdého. V areálu se nachází Fakulta výtvarných umění a budovy pronájmu. Návrh logicky uzavírá lokalitu na ulici Tvrdého a oživuje tuto ulici funkcemi školy, pronájmem kancelářských prostor, parkováním a kavárnou. V uzavřeném bloku obou fakult je výrazným akcentem ateliérová věž, která výrazně převyšuje okolní zástavbu a vytváří dominantu celku. Dominanta prezentuje veřejnosti práci architektů svým transparentním pojetím. Cílem této bakalářské práce je odklonit se od akademického způsobu výuky architektů a nahradit ji velkou dílnou s fluidními prostory pro volné koncepce vnitřního fungování výuky i možností experimentovat konstruktivistickou metodou „Learning by doing“.
The assigned area for the design of the new Faculty of Architecture is surrounded by Údolní, Úvoz and Tvrdého streets. The Faculty of Fine Arts and the rental building are located in the complex. The design logically closes the location on Tvrdého Street and enlivens this street with school functions, office space rental, parking and a café. In the closed block of both faculties, a significant accent is the studio tower, which significantly exceeds the surrounding buildings and creates a dominant feature of the whole. The dominant presents the work of architects to the public with its transparent concept. The aim of this bachelor's thesis is to deviate from the academic way of teaching architects and replace it with a large workshop with fluid spaces for free concepts of internal functioning of teaching and the possibility of experimenting with the constructivist method "Learning by doing".
Klíčová slova:
FA FAVU výuka továrna škola univerzita kampus; FA FAVU education factory university campus
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/190711